Šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes.
Turpinot izmantot šo vietni, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu politikai.
Elektriskie velosipēdi ir sākuši savu uzvaras gājienu un vairākās ES valstīs tie pilnībā dominē jauno velosipēdu tirgū. Rietumu valstīs elektrisko velosipēdu lietošana ikdienā ir kļuvusi par nopietnu alternatīvu automašīnām vai sabiedriskajam transportam un dod nopietnu ieguldījumu ilgtspējīgas vides uzlabošanā. Gaidām revolūciju arī Latvijā!
Drošības apsvērumu dēļ elektriskā velosipēda maksimālais ātrums ES ir ierobežots līdz 25 km/h, bet jauda ir ierobežota līdz 250 kw. No juridiskā viedokļa šāds velosipēds tiek uzskatīts par tradicionālu velosipēdu un uz to attiecas tie paši lietošanas noteikumi, kā tradicionāliem velosipēdam. Lielākas jaudas un ātruma elektriskajiem velosipēdiem ir cits regulējums un noteikumi.
Lielāks griezes moments nodrošinās lielāku elastību un mazāku nepieciešamību pārslēgt ātrumus, bet efektīvāka sensoru darbība nodrošinās intuitīvāku kājas spiediena transformāciju no klaņa uz motora atbalsta līmeni. Pilsētas elektriskajiem velosipēdiem griezes moments ir 50-60NM, bet nopietnākiem kalnu velosipēdiem pat līdz 90 NM.
Elektriskā velosipēda akumulatora ietilpība ir robežās no 400 līdz 650 wh un tā nodrošina sniedzamību 80-150 km, jeb 3-6h stundas, kas ir ievērojami vairāk, kā ikdienā nepieciešams. Ražotāji piedāvā iespēju par papildu samaksu uzlabot standarta aprīkojumā esošo akumulatoru.
Elektriskie velosipēdi ir būtiski smagāki (22-25 kg) par tradicionālajiem velosipēdiem, tāpēc tiem ir cita transmisija un bremžu sistēma, rāmis, dakša un riepas. Faktiski, kopīgo detaļu ar tradicionālo velosipēdu ir diezgan maz.
Ar elektrisko velosipēdu Tu iepazīsi un atklāsi daudz vairāk, kā spēj iedomāties!