Veikala darba laiks:  otrdienās - piektdienās no 11:00 līdz 18:00; sestdienās no 11:00 līdz 15:00; svētdienās, pirmdienās – slēgts

Elektriskā velosipēda dzinēja raksturlielumi

Elektriskā velosipēda dzinēja raksturlielumi

Elektrisko velosipēdu piedziņas sistēmas rādītājus labi raksturo vienkārša jaudas formula:

Motora jauda (W) = Griezes moments (Nm) x kadence/pedalēšanas frekvence  (RPM)

Ņemot vērā to, ka ES visu velosipēdu elektrodzinēju pastāvīgā jauda ir ierobežota un vienāda ar 250W, griezes moments (Nm) un optimālā kadence/pedalēšanas frekvence ir vienīgie teorētiskie mainīgie, ar ko atšķiras dažādu ražotāju elektrisko velosipēdu dzinēju jauda. Tomēr praksē liela nozīme ir piedziņas sistēmas vadības blokam un sistēmas sensoru darbības efektivitātei, kas var sniegt ļoti atšķirīgu braukšanas pieredzi un motora sniegumu.

Svarīgākie elektrisko velosipēdu piedziņas sistēmas raksturojošie rādītāji ir sekojoši:

  • Elektriskā velosipēda dzinēja jauda (W) – motora jauda ir darbs, ko tas spēj paveikt vienā laika vienībā. ES velosipēda motora pastāvīgā jauda ir ierobežota līdz 250W. Netrenēts cilvēks ikdienā ar velosipēda pedāļu starpniecību var ģenerēt 100-150W nepārtrauktu jaudu, labi trenēts sportists 250-300W jaudu, bet profesionāls sportists pat 400W vidējo jaudu vairāku stundu garumā
  • Elektriskā velosipēda max atbalsta līmenis (%) – elektriskā dzinēja atbalst līmenis pret braucēja ieguldīto jaudu. 100% atbalsta līmenis nozīmē dubultu jaudu uz velosipēda aizmugurējā rata. Jaudīgākie elektriskie velosipēdi nodrošina pat 340-400% atbalsta līmeni, tomēr šis atbalsts ir ierobežots un nav proporcionāls braucēja ieguldījumam.
  • Summārā jeb pīķa jauda (W) – braucēja ieguldītā un elektriskā motora kopējā summārā maksimāla jauda, kuru spēj atbalstīt piedziņas sistēma. Summārā jeb pīķa jauda ir atkarīgā no visa piedziņas sistēmas darbības efektivitātes var sasniegt 600-700W, kas teorētiski nozīmē, ka 250W nodrošina elektro dzinējs, bet atlikušos 350-450W – pats braucējs.         
  • Griezes moments (Nm) – motora spēja radīt rotācijas kustību, kas ar transmisijas starpniecību tiek pārvērsta velosipēda lineārā kustībā. Motori ar lielāku griezes momentu sasniegs maksimālo jaudu pie zemākiem apgriezieniem. Pie optimāliem apgriezieniem visu elektrisko velosipēdu dzinēju jauda ir vienāda - 250W.
  • Efektīvā kadence (RPM) – pedalēšanas frekvence, kas nodrošina velosipēda elektriskā motora maksimālā jaudas līmeņa (250W) sasniegšanu. Parasti optimālais kadences diapazons atbilst cilvēka dabīgajai pedalēšanas frekvencei, t.i. 80-120 RPM. Velosipēdu dzinējiem ar zemāku griezes momentu (Nm) ir augstāks maksimālās jaudas sasniegšanas kadences (RPM) rādītājs.

Lietderīgas saites par elektrovelosipēdiem  https://ebike-mtb.com/en/

Saistītie raksti

Search engine powered by ElasticSuite