Veikala darba laiks:  pirmdienās - piektdienās no 10:00 līdz 19:00; sestdienās no 10:00 līdz 17:00; svētdienās – brīvs

Optimāls spiediens velosipēda riepās

Optimāls spiediens velosipēda riepās

Dažādas kategorijas velosipēdos optimālais spiediens riepās var būtiski atšķirties. Piemēram, šosejas velosipēda riepā normāls spiediens ir 6-8 bar, bet kalnu velosipēda riepā tikai 1.5-2.5 bar.

Jo šaurāka riepa, jo augstāks spiediens un biežāk jāpievērš uzmanība tā kontrolei. Maksimālā pieļaujamā spiediena robeža vienmēr ir norādīta uz velosipēda riepas sānu malas, taču nav optimāla, jo neņem vērā tādus svarīgus aspektus kā braucēja svars, braukšanas virsma, braukšanas ieradumi, laika apstākļi un velosipēda tehniskās īpašības.

Ar cietām riepām būs grūti doties braucienos pa smilšainām takām vai mīkstiem grants ceļiem. Savukārt ļoti zems spiediens riepās paaugstina kameras bojāšanas risku ar rata aploci, īpaši braucot pa nelīdzenu vai akmeņainu ceļa segumu. Straujākos līkumos velosipēda riepas ar zemu spiedienu mēdz “nolobīties” no rata aploces un tas var beigties ar sāpīgu kritienu. Taču, braucot pa ļoti smilšainu taku vai zemes ceļu, zemāks spiediens riepās var būtiski atvieglot braucienu, jo nodrošinās to, ka riepa negrimst smiltīs.

Galvenie pozitīvie aspekti, uzturot maksimāli pieļaujamo spiedienu riepās:

  • samazināsies rites pretestība
  • samazināts kameras bojājuma risks no rata aploces

Galvenie negatīvie aspekti, uzturot maksimāli pieļaujamo spiedienu riepās:

  • riepas izslīdēšanas risks
  • palielināta rites pretestība, braucot pa mīksta seguma ceļiem
  • sliktāka velosipēda vadāmība, īpaši uz grants ceļiem
  • zemāks brauciena komforts

Optimālais spiediens riepās ietekmē brauciena drošību, komfortu un sniegumu, tāpēc pārbaudi spiedienu riepās katru reizi, uzsākot jaunu braucienu, ar stipru īkšķa spiedienu. Spiedienam riepā jānodrošina optimālais kompromiss starp rites pretestība un saķeri ar ceļa virsmu.

Riepas spiediena pārbaude
Riepas spiediena pārbaude ar manometru
Riepas spiediena pārbaude

Velosipēda somiņā noteikti ievieto rezerves kameru, kompaktu rokas pumpi ar duālo ventiļa sistēmu vai ventiļa pāreju, lai varētu uzpumpēt riepu jebkurā degvielas uzpildes stacijā no automašīnu riepām domātiem kompresoriem. Precīzai un ērtai riepas spiediena kontrolei ieteicams izmantot digitālos manometrus.

Ieteicamais spiediens populārākajos velosipēdu veidos

Bezkameru riepas ir optimāls risinājums regulāriem kalnu (MTB) un gravel velosipēdiem, jo nodrošina stabilu riepas sniegumu un augstu aizsardzību arī pie salīdzinoši zema spiediena.

Lasi vairāk par lietderīgām lietām mūsu blogā.

Lai Tev jautrs piedzīvojums!

Saistītie raksti