Veikala darba laiks:  otrdienās - piektdienās no 11:00 līdz 18:00; sestdienās no 11:00 līdz 15:00; svētdienās, pirmdienās – slēgts

Elektriskie velosipēdi

Elektriskie velosipēdi

Elektriskie velosipēdi ir sākuši savu uzvaras gājienu un vairākās ES valstīs tie pilnībā dominē jauno velosipēdu tirgū. Rietumu valstīs elektrisko velosipēdu lietošana ikdienā ir kļuvusi par nopietnu alternatīvu automašīnām vai sabiedriskajam transportam un dod nopietnu ieguldījumu ilgtspējīgas vides uzlabošanā. Gaidām revolūciju arī Latvijā!

Izšķir divus galvenos elektrisko velosipēdu konstrukciju veidus:

Elektriskie velosipēdi ar motora novietojumu aizmugurējā rumbā, jeb Hub Drive piedziņu. Šādas piedziņas elektriskie velosipēdi ir lētāki, taču tiem ir sliktāks svara sadalījums pa asīm un vadāmība.
Elektriskie velosipēdi ar klaņu zobratu mehānismā integrētu motoru, jeb Mid Drive piedziņu. Šādiem velosipēdiem ir labs svara sadalījumus pa asīm, precīza un ļoti intuitīva vadāmība, taču to izgatavošana ir sarežģītāka un dārgāka.


Drošības apsvērumu dēļ elektriskā velosipēda maksimālais ātrums ES ir ierobežots līdz 25 km/h, bet jauda ir ierobežota līdz 250 kw. No juridiskā viedokļa šāds velosipēds tiek uzskatīts par tradicionālu velosipēdu un uz to attiecas tie paši lietošanas noteikumi, kā tradicionāliem velosipēdam. Lielākas jaudas un ātruma elektriskajiem velosipēdiem ir cits regulējums un noteikumi.

Elektrisko velosipēdu galvenās veiktspējas atšķirības ir

Motora griezes momentā
Sensoru darbības efektivitātē un ātrumā
Akumulatoru ietilpībā

Lielāks griezes moments nodrošinās lielāku elastību un mazāku nepieciešamību pārslēgt ātrumus, bet efektīvāka sensoru darbība nodrošinās intuitīvāku kājas spiediena transformāciju no klaņa uz motora atbalsta līmeni. Pilsētas elektriskajiem velosipēdiem griezes moments ir 50-60NM, bet nopietnākiem kalnu velosipēdiem pat līdz 90 NM.

Elektriskā velosipēda akumulatora ietilpība ir robežās no 400 līdz 650 wh un tā nodrošina sniedzamību 80-150 km, jeb 3-6h stundas, kas ir ievērojami vairāk, kā ikdienā nepieciešams. Ražotāji piedāvā iespēju par papildu samaksu uzlabot standarta aprīkojumā esošo akumulatoru.

Elektriskie velosipēdi ir būtiski smagāki (22-25 kg) par tradicionālajiem velosipēdiem, tāpēc tiem ir cita transmisija un bremžu sistēma, rāmis, dakša un riepas. Faktiski, kopīgo detaļu ar tradicionālo velosipēdu ir diezgan maz.

Elektrisko velosipēdu priekšrocības:

Iespēja veikt daudz garākus izbraucienus
Iespēja regulēt jaudas un atbalsta līmeni
Iespēja izmantot kā izklaides vai ikdienas transporta līdzekli

Elektrisko velosipēdu trūkumi:

Salīdzinoši dārgs akumulators (apmēram 1/3 no velosipēda vērtības)
Salīdzinoši liels svars (13 kg vs 25 kg)
Lielāka telpa transportēšanai un glabāšanai

Apsver un pārdomā sekojošas lietas pirms iegādes:

Motora griezes moments (NM)
Elektriskā velosipēda tips un pielietojums

Ar elektrisko velosipēdu Tu iepazīsi un atklāsi daudz vairāk, kā spēj iedomāties!

Saistītie raksti